2013. január 28., hétfő

Szekták

Ma egész nap igazából mentem, amerre a lábam vitt. Ha lett volna rajtam lépésszámláló, minden bizonnyal szép teljesítményt mutatott volna. Ez van, amikor úgy érezzük, felvettük a történések ritmusát, és jó időben leszünk jó helyen minden különösebb erőfeszítés nélkül. Hát, ez a nap nekem ilyen volt.

Kungfu
Belebotlottam például egy kungfu bemutatóba az egyik park sarkában. A város minden vasárnap délutánra kungfu bemutatót szervez a helyi csoportokkal. Korosztályonként mutatták be a formákat, és a legügyesebbek valami oklevélfélét is kaptak. A stílus láthatóan kissé különbözik a miénktől, de azért van mit tanulni, például, hogy a kb kisforma méretű gyakorlataikat mind a 4 irányba bemutatták, illetve szeretném még felhívni a figyelmet a 3 ágú vasvilla formára. Ügyesebbek otthon is elkezdhetik hólapáttal, kapával, kaszával…
A végén volt sárkánytánc, és az időseknek kis dobozkában gyógyító olajat osztogattak, ami csökkenti az ízületi fájdalmat, ha gyakolrás közben megerőltetik magukat.



De voltak más csodák is, például kicsit arrébb ez a lány a fával létesített belsőséges kapcsolatot. Kb fél órát töltöttem a környéken, azalatt meg se mozdult.

Hitgyüli
Valamivel később és arrébb nagy gitározós éneklős performance-t találtam kezüket lengető emberekkel. Igen, a helyi hitgyüli volt az. Hát, ha valamire nem számítottam…


Propaganda
A hajóállomáson két szervezet gyakorlatilag egymás ellen tüntetett plakátokkal és énekesekkel (ezek is dalban mondják el). Sajnos nem tudom részleteiben, de a lényeg, hogy az egyik szervezet azzal foglalkozik, hogy megpróbálja felhívni az emberek figyelmét, hogy a népi kínában az rendszernek ellenszegülőket brutálisan megkínozzák és megölik. Szépséges fotókat is kitesznek, amiken épp ez látható. Nagyon trükkösek, például a Buddha felé vezető felvonónál is voltak, ott chi-kung bemutatónak álcázták magukat, csak a tábláról lehetett tudni, kik is valójában.
Az ellenszervezet pedig arra bizdítja az embereket, hogy ne foglalkozzanak ezzel az egésszel, hanem építsenek egy szép, nyugodt Hong Kongot.
Praktikusan a Hong Kongiak rá se bagóznak az egészre.
Elvileg 50 év 'türelmi időt' adtak Hong Kongnak, hogy 'felzárkózzon' Kínához. Hát meglátjuk...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése